Mohou nadobro zmizet kamiony z Pouchovské ulice?

Jiří Kocourek | 15. 6. 2021

Zamyšlení s možným řešením, to je článek Jiřího Kocourka.

Nedávné jednání hradeckého zastupitelstva řešilo jeden z velkých problémů tohoto města a tím je kamionová doprava v Pouchovské ulici. Zatím bez konkrétních výsledků, ale s jistými návrhy na řešení. Nutno ovšem dodat, že vymyslet návrh, který by byl v současné době přijatelný pro všechny, možné není, nechceme-li se, jak bývá často zvykem, zaklínat výstavbou tzv. Severní tangenty. Přesto si dovolím dát k diskuzi ještě jeden návrh, o kterém jsem doposud neslyšel.

V prvé řadě bych chtěl podotknout, že Skladištní oblast okolo Vážní ulice byla kdysi opravdu skladištní, a proto i ten název. Průmyslovou oblastí města, bohužel v naprosto nevhodném místě se stala až po převratu v roce 1989, kdy zde vznikla pro nákladní dopravu mimo jiné největší firma Kingspan. Firma z velké části exportující do celé Evropy, ale bez železniční vlečky.

Zastupitelstvo města projednávalo tři návrhy, které vzešly z odborně zpracované studie, a které byly poté zveřejněny v médiích. Zdá se, že nejvíce podpory má návrh na úplné vyloučení těžké nákladní dopravy z pouchovské ulice a po jistých úpravách její převedení do ul. Kladské. Pochopitelně k další nelibosti těch, co tam bydlí.

Proto se domnívám, že by se mělo jednat ještě o jednom tzv. kompromisním návrhu. Tím by bylo zjednosměrnění nákladní dopravy nad 12 tun t.z. že vozidlo této váhové kategorie použije při cestě tam ul. Pouchovskou a zpět ul. Kladskou případně opačně. Jaký směr volit, je k další diskuzi například dle očekávaného zatížení projížděných křižovatek.

Každá varianta má svá pro a proti. I já věřím, že se ta vysněná Severní tagenta snad jednou vybuduje a pak si uleví opravdu všichni.

koalice hdk a top 09 s podporou hradeckých patriotů a liberálně ekologické strany
4